ניהול לינקדאין ארגוני – פרק 3
מה תפקידם של הפרופילים האישיים במערך הלינקדאין
הארגוני
בפרקים הקודמים (פרק 1 ו- 2) דברנו על הקמת עמוד חברה, מה תפקידו של עמוד החברה במארג הלינקדאין הארגוני, מה המחויבות שלנו בתחזוקת דף חברה ואיך מצרפים כמה שיותר חברים לדף. הלינקים לפרקים אילו מופיעים בסוף הפרק הנוכחי.
השבוע אני רוצה להרחיב את ההסתכלות על מערך הלינקדאין הארגוני ולהבין מה תפקידם של הפרופילים ה-"אישיים" בתפעול לינקדאין של ארגון.
בטח שמתם לב ששמתי גרשיים סביב המילה אישיים,
השאלה הזו תמיד עולה בסשנים של יעוץ וסדנאות שאני מעבירה בנושא לינקדאין ומכירות האמת היא שיש בלבול! אנשים קוראים לפרופיל – "אישי" ומצד שני זוהי רשת עיסקית, אז איפה מתחבר האישי ואיפה העיסקי בפרופיל , ואיפה הגבול.
כמה הערות בנושא זה:
- הפרופיל הוא אישי מהאספקט שהוא שלכם, לא של הארגון. לגמרי שלכם.
- הכוח והמיתוג שלכם נקבע על ידי המקצועיות המופגנת בפרופיל אבל גם מהשיוך לחברה בה אתם עובדים. כלומר השילוב בפרופיל של התפקיד ואיפה אתם עובדים יוצר את המיתוג שלכם !! תכלס…
- מעבר לזה, הפרופיל הוא כלי עבודה, ליצירת מיתוג שלכם אך גם מיתוג של החברה! פרופילים טובים מתארים גם את החברה והצלחותיה ולא רק את בעל הפרופיל (ומכך גם הוא או היא מרוויחים). בודאי לכל מי שהוא Customer facing זהו כלי מעולה ליצירת עוד ועוד עסקים.
ולכן "פרופיל אישי" או " פרופיל פרטי" אינה המילה הנכונה כשמדברים על פרופיל.
אני חושבת על הפרופיל, כפרופיל אישי/עיסקי שלכם ! (ושוב…. אתם ברשת עיסקית, טוב שנקודת המבט שלכם בבניית הפרופיל תהיה כזו). שילוב כזה של מי שאתם בסביבה העיסקית שלכם.
אז מה תפקידם של הפרופילים במאגר הלינקדאין הארגוני ?
יש להם כמה תפקידים, וניתן להשתמש בהם לצורך:
מיתוג – כל פרופיל צריך להכיל גם מידע , מדיה ועוד על החברה בה אתם עובדים. תעברו חברה? שנו את הפוקוס על החברה החדשה.
איפה עושים את זה? – בתמונה הרקע, בכותרת, ב Featured, ב about ועוד.
תעשו את זה נכון, תרוויחו כפול.
שוב מיתוג – עדין בסעיף המיתוג, יש לעשות באמצעות הפרופילים של העובדים פוסטים ופרסומים שממתגים את החברה ואת מוצריה, יוצרים את המיתוג והנראות של החברה בצד כמובן פוסטים בנושאים שבעל הפרופיל אוהב לשתף בהם. (בהתחשבות שזו פלטפורמה עסקית)
מכירות – הלינקדאין הוא אחר הכלים המובילים ליצירת לידים במתודולוגיות Social selling, והפניות/ מכירה / engagement נעשה דרך דפי הפרופיל של העובדים.
גיוס – דווקא למגייסים, זה מרגיש טבעי וברור הלינקדאין ה "אישי" הוא בעצם כלי עבודה לאיתור מועמדים ופתיחת הקשר איתם.
אז האם אתם העובדים חייבים לעשות מיתוג/גיוס/מכירות על דף הפרופיל שלכם ולהיות שותפים במאמץ הארגוני של החברה??
אין חובה, זה פרופיל שלכם, אבל כיום הציפייה שתשתמשו בפרופיל כחלק מהלינקדאין הארגוני, גם למיתוג וגם למכירות/גיוס.
יש חברות שממש יעשו את זה עבורכם, ייקחו את הפרופילים, ויעבדו דרכם, ואתם רק תרוויחו !! (ותחשבו על זה).
מי שאחראי על הלינקדאין הארגוני, טוב יעשה אם יבנה נכון את כל מערך העבודה עם דף החברה כמובן, אך גם עם פרופילים נבחרים, תוך בניית תכנים והזרמתם לעובדים (לשימוש שלהם) וכן עידוד העובדים לכתיבת תכנים, העלאת תמונות רלוונטיות מחיי חברה, אירועים או אחר. ויצירת ארגון כותב ומוכר.
מה הכוונה יעשה נכון ? איך לוקחים את כל הגורמים האלה לכדי לינקדאין עובד עבור החברה ?
מאוד פשוט !
תוכנית עבודה !!!
על תוכנית עבודה ללינקדאין ארגוני בפרק הבא!