הזמן הגרוע ביותר לבניית פרופיל ב- Linkedin

ב Linkedin יש כ 650 מליון פרופילים, ננערכה היתה שרק חצי מהם משתמשים בפלטפורמה באופן רציף…. אך ההערכה הזו אינה תקפה להיום, עידן הקורונה בו אנשים עיסקיים מתקשרים באינטרנט, וירטואלית וכו, ורוצים לראות ולהכיר לפני השיחה עם מי הם הולכים לדבר. 

זה לא פרופיל של שכיר אלא זה פרופיל עיסקי שלך

הבעיה עם התעלמות מהפרופיל שלך מצביעה על כך שאתה לא מבין את המשמעות של כלי חשוב זה בחיפוש עבודה ובניית קריירה ארוכת טווח. הדבר נכון עבור כל עובד ובכלל זה בכירים. כיום כל משרה היא זמנית, אנחנו צריכים לשנות את התפיסה שלנו מהיותינו שכירים שנשארים שנים רבות בחברה להיותינו עסק של איש אחד שנותן כל כמה שנים שירות לחברה אחרת שיכולה להפסיק שירות זה בכל רגע נתון.

הפרופיל שלך הינו האתר של העסק שהוא אתה

אם חברה בעיר שלך, לא עושה שיווק ומוצאת את עצמה בלי עסקים , האם תתפלא? לא, כיון שאתה יודעת שעסקים חייבים לעשות שווק כדי למצוא לקוחות. אותו הדבר נכון גם לך, כאיש של עסק אחד זה שיש לך עכשיו עבודה לא אומר שהיא תהיה שם מחר, עליך לדאוג לשווק של העסק שלך בכל זמן כדי לדאוג לכך שאם תצטרך לקוח חדש תהיה שם.

הזמן הגרוע ביותר לשימוש בלינקדאין הוא כשאתה בלחץ

לדאבוני הרבה מאוד מקצוענים מתעלמים מבניית ותחזוקת הפרופיל שלהם בליקנדאין עד שהם פתאום נדרשים לחפש עבודה, וכיון שהפרופיל שלהם לא עודכן, שלא שיתפו תוכן על בסיס קבוע, שלא הגדילו את כמות ואיכות המחוברים, ויצרו מה שנקרא engagement בלינקדאין, הם מוצאים את עצמם צריכים להתחיל מהתחלה. אילולי עשו זאת קודם היו יכולים באופן יותר מהיר למנף את הכוח של הרשת החברתית שלהם לאיתור ההזדמנות הבאה.

איך להפוך את העבודה בלינקדאין להרגל

קודם כל צריך להכיר את הלינקדאין ובעיקר עכשיו שלינקדאין שחררה גרסה חדשה שנראית לגמרי אחרת מהגרסה הקודמת ומצריכה למוד מחדש. זמן טוב להכנס ולהתרענן בפונקצינליות ויכולות של הפלטפורמה. בנוסף יש להתחיל ולקבוע משימות יומיות לשימוש בכלי שיוודאו שאתה מתחזק את הנוכחות שלך בלינקדין בצורה משמעותית . עם רק 10-15 דקות ביום אתה יכול את לדווא שהעסק זה שהוא אתה עושה שווק נכון בלינקדאין.

עדין לא השתכנעת? תשקול את זה…

גאות ושפל בכלכלה הם כמו סינוסים וקורים פעם בכמה שנים, אם עבדת בשנת 2008-2009 אתה יודע שהרבה מאוד אנשים אבדו את תפקידם. לבעלי הרשתות היותר מפותחות ואלה שבנו קשרים יש את הסיכוי למצוא עבודה יותר מהר תמיד. ובקיצור אם אתה רוצה להכין את עצמך זה הזמן לבנות את האסטרטגיה השווקית שלך בלינקדאין, להיראות ולהיות נוכח.

ואם נסתכל לרגע מעוד היבט שווקי, הלינקדאין הינו המקום להפוך את עצמך לגורו/ אייקון/ מומחה בתחומך ולמתג את עצמך יותר גבוה. הלינקדאין ובכלל הרשתות החברתיות מאפשרות לך לבנות בדיוק את המיתוג אותו אתה רוצה להציג. זה לא מצריך גאונות או מומחיות בשווק אל מחשבה בריאה והכרה של הפלטפורמה.

לבניית פרופילים לבכירים, מחפשי עבודה ומנהלים עיסקיים מוזמנים לפנות אלי ל Tchia@connectim.co.il

הכתבה נכתבה על ידי: תחיה אלונה אלתר – מנכ"ל קונקטים

** הכתבה מיועדת לגברים ונשים כאחד.

2 תגובות
  1. נסי

    היי תחייה,

    היטבת לכתוב! מדוייקת מאוד!
    אני מעוניין לשכתב מחדש את הפרופיל העיסקי שלי (LinkedIn) אשמח אם תפני אותי לאחד שהוא Story Teller מהתעשייה.

    תודה ובברכת שנה טובה,
    נסי

  2. Yoav cosen

    תחיה, תודה על הכתבה ופתיחת החשיבה. מעניין האם ישנם נתונים על כמה אנשים אען הצהירו כי הלינקאין הוא זה שהביא אותם לריאיון עבודה.